Hvordan spare penger?

I dag vil jeg ta opp et emne som har vært ganske viktig for meg i det siste og det er nemlig sparing. Grunnet at jeg ønsker å flytte ut etter hvert, men dessverre har jeg ikke vært så flink som jeg burde vært med å spare penger til bolig. Så nå har jeg begynt å sette til side en viss sum en gang i måneden på en sparekonto. Mitt mål er og spare mest mulig og få råd til å kjøpe egen leilighet om 2-3 år.

Personlig så er jeg en person som elsker å nyte livet og være ute med venner. Så ofte opplever jeg at pengene kan gå litt fort og at det føles som en evighet å vente på lønnen som man får neste måned. De siste månedene har jeg  fulgt denne oppskriften selv og greid å starte å spare. Dette har også gjort meg mer bevisst og ærlig er jeg ikke en som sløser mye, men kan kose meg litt ekstra når det er ferier og spesielt når høsten kommer. Fordi at da er det ofte mye gråvær og humøret er ikke alltid på topp og da føles det godt og gjøre aktiviteter som å spise ute med gode venner, dra på kino osv...

 Tips til hvordan starte å spare!

  1. Opprett en sparekonto 
  2. Sett over en viss sum over på den sparekontoen en gang i måneden
  3. Jobb enten hjemme eller om du søker jobb (for å få inn penger hver måned)
  4. Ha et formål du setter av penger til, og sett en regel for deg selv med at du ikke skal ta ut penger fra den kontoen med mindre det er et krise tilfelle.
  5. Ikke glem å kose deg selv om du sparer til et formål😊

Kommentarer

Mest leste innlegg

Rolig spa dag

har ommøblert rommet mitt!!!!

Nyttår og romjulen