Si hei, Vis at du ser de rundt deg!!

Hei i dag så er det en 5 januar det nye året er i gang og juleferien er over.  Det er trist at det er slutt på ferien, men store deler av livet jobber eller studerer man.  I dag så vil jeg prate litt om  hvor viktig det er å ta vare på de som er rundt deg i hverdagen.

Det er 2 dager siden Ari Behn sin begravelse og hans 16 år gamle datter sin tale traff hjertet mitt. Det hun sa om hvor viktig det er at vi ser de som er rundt oss fikk meg til å tenke på hvor lite oppmerksomhet jeg ender opp med å gi de jeg bryr meg om når det skjer noe med meg.
Jeg er enig i at vi må hjelpe de som sliter psykisk og se alle. Man trenger ikke annet ennå si hei eller smile til en man møter på gaten. Denne handlingen kan gjøre dagen til en annen person bedre.

Psykisk helse er viktig i hverdagen for det er med på å avgjøre hvordan man føler seg. Alle sliter vi med noe og det er helt greit, men man må gjøre det beste ut av hver dag som går. Selv sliter jeg med dårlig selvtillit og får å forebygge det så tar jeg hver morgen 10 min hvor jeg ser meg selv i speilet og sier hva jeg liker med meg selv og hva som er bra i livet mitt. Dette er en god øvelse som er vanskelig å gjennomføre noen dager men som endrer min holdning til meg selv over tid. Så leser du dette å vet det er noe du syntes er vanskelig ta tak i det å se på det  positive for det er alltid noe😇

Dagens bilde er tatt i sommerferien 2019 når jeg og en god venninne var ute å spiste. Denne dagen holdt vi hverandre med selskap og viste at vi var der for hverandre.
TIPS: lurer du på om du skal sende en melding til en (venn, bekjent, kjæreste eller famile) gjør det om det så kun står hei eller god morgen så viser den meldingen at du tenker på den personen.

Til alle som sliter eller har noe som ikke er lett å håndtere- husk det kommer alltid en morgen dag og uansett hvor dypt du føler at du er i et øyeblikk så har du noen som ser deg. Selv om de ikke alltid sier det til deg. Glem ikke å tenke på alle de gode minnene du har og menneskene rundt deg som er glad i deg. 

Kommentarer

Mest leste innlegg

Rolig spa dag

har ommøblert rommet mitt!!!!

Teater- Shakespeare in love