Teater- Shakespeare in love

Den 22-11-2019

God morgen, mine kjære lesere💗💗💗.
I dag er det tid for å dra i teater med engelsk klassen min. Vi skal nemlig se på  forelsket i Shakespeare (shakespeare in love) ....
Stykket handler om hvordan en forelskelse Shakespeare hadde da han var ung (slik vi tolker det😊) fikk inspirasjon til å skrive et av sine mest kjente stykker Romeo og Julie....
Dette er noe jeg har gledet meg til i over en måned og på skolen har vi jobbet mye med på skolen.

Stykket- 💓

Stykket  forelsket i Shakespeare handlet om Shakespeare som ung skuespiller prøvde å starte karriere som skuespillforfatter. Vi blir tatt med gjennom hvordan han levde og den tiden han hadde skrivesperre. Noe som førte til at han ikke greide å skrive noen stykker.... 
Han møter en ung gutt med navn Tomas Kent som egentlig er en ung kvinne som kommer fra en rik familie som har et sterkt ønske om å bli forfatter. Dette er hans Romeo og senere når han finner ut hvem Tomas Kent egentlig er så blir det også hans "mouse".

Historien som blir spilt er gripende og du blir dratt med i spenningen som blir bygd opp. Det er mye drama, kjærlighet og spenningen er til å ta og føle på.
Skuespillerne er sykt gode og det er som om de ikke snakker til deg, men at det som skjer på scenen faktisk skjer og du ser på det som som en flue på veggen.

Mer har jeg ikke å si annet en at er du interessert så dra og se det. Håper ikke jeg avslørte for mye, men tok det i grove trekk...  

Forberedelsene💬💋

Før jeg skulle på dette teateret så hadde jeg dilemma om å finne  det perfekte antrekk. 
Jeg var ute noen dager før og fant  en så søt kjole fra only- https://www.only.com/no/no/on/damemote/kjoler/omslag-kjole-15189671.html?cgid=on-dresses&dwvar_colorPattern=15189671_Black_754806
Den satt perfekt, var nydelig, men følte ikke for å kjøpe den grunnet at jeg har sååå mange kjoler i fra før. Så endte opp med å bruke en silke kjole som jeg nesten hadde glemt at jeg hadde. 


Denne kjolen var bare den perfekte for denne kvelden💗 
Følte meg som en babe i denne kjolen er ikke sikkert det er sant, men følte det selv og fikk mange fine og koselige kommentarer på den. 


Kommentarer

Mest leste innlegg

Rolig spa dag

har ommøblert rommet mitt!!!!